Переводчик

План-конспект уроку в 4 класі


План-конспект уроку в 4 класі
Тема: «Лондон - столиця Великобританії». Ступені порівняння прикметників. Час.
Мета: Познайомити учнів з додатковими фактами про столицю Великобританії. Проконтролювати знання лексики та уміння розпізнавати і застосовувати на практиці граматичні явища. Проконтролювати навички читання. Розвивати навички аудіювання. Вчити працювати парами і в колективі. Виховувати інтерес до країни, мову якої вивчаємо.
Обладнання: підручник, фотографії з видами Лондона, годинник, картки з граматичними вправами, картки з текстом для контролю читання, лист від учня з Лондона.

Хід уроку.
 I. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
  1.Організація класу до уроку. Привітання. Мовленнєва зарядка.
T: -Good morning, children! I’m glad to see you!                                                                                  -Who is on duty today?                                                                                                                          
-Who is absent?                                                                                                                                      
-What season is it now?                                                                                                                       
-What month is it?                                                                                                                                
-What day of the week is it today?                                                                                                    
-Is the sun shining?                                                                                                                                 
-Is it windy today?
2. Повідомлення теми та мети уроку.
     T: -Today our topic is “ London”. We shall speak about interesting places of London. You will ask each other questions and answer them. At the end of the lesson you'll have a short test. Be attentive because your homework will be to write a letter about interesting places of London.
3. Фонетична зарядка. Вірш “What the clock says”.
        What the clock says.
               “Tick” the clock says.
               Tick, tick, tick”
               What you have to do
              Do quick”
II. Основна частина уроку.
1. Контроль домашнього завдання.
 T.: - Answer my question “ What time is it?”
Вчитель виставляє на годиннику стрілки і показує учням, по черзі питаючи у кожного “ What time is it?”. Діти по черзі відповідають. Кожен раз стрілки виставляються на іншу годину.
2. Письмо.Вправа на вживання ступенів прикметників.
  T.:- You'll speak about London, its interesting places and there are a lot of adjectives there. Let's do exercise which helps you to use the right form of the adjective . Open your copy-books, write the date.
Choose the right:
1) London is one of the ( bigger, biggest ) cities in the world.
2)Big Ben is the ( famousest, most famoust ) clocks in Britain.
3) In spring the weather is ( warmer, warmerst ) than in winter.
4) “Harry Potter” is the ( more interesting, most interesting) book I've ever read.
5) My friend is the ( best, gooder) pupil in his form.
3. Підготовка до усного мовленняю Вправи на вимову.
    Before you will speak about London let us repeat the names of interesting places.  (слова написані на дошці, учні читають за вчителем.)
London
Britain
The Thames
Tower Bridge
The Tower of London
Westminster Abbey
St. Paul's Cathedral
Regent's Park
Trafalgar Square
Piccadilly Circus
Buckingham Palace
The National Gallery


4. Усне мовлення. Діалог.
T.:-You met your friend who was in London. Ask him/her questions about London. Учні задають питання однокласникові про Лондон. Він відповідає на них.
5. Монологічне мовлення.
T.:-Let us make an excurcionabout London. Tell your friends about interesting places of London.
Учні один за одним розповідають про цікаві місця Лондона.
6. Фізкультхвилинка.
         Teddy Bear, Teddy Bear, touch your nose
Teddy Bear, Teddy Bear, touch your toes;
Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground,
Teddy Bear, Teddy Bear, turn around.
Teddy Bear, Teddy Bear, turn around,
Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground,
Teddy Bear, Teddy Bear, reach up high
Teddy Bear, Teddy Bear, wink one eye,
Teddy Bear, Teddy Bear, slap your knees,
Teddy Bear, Teddy Bear, sit down please.
7. Читання.
T.:- Now we shall have a little test. (тест із підручника Впр. 6 стор. 76. Учням роздаються листочки з ксерокопією тесту. Учні самостійно виконують його, а потім читають правильні відповіді ).
8. Аудіювання.
T.:-I've got a letter from my pupil. He is in London now. Listen and then answer my questions. And at home you have to write a letter about London places of interest for the pupils of the fourth form C. They will answer you.
Dear teacher,
  I am having a fantastic holiday. London is wonderful! I've got a lot of friends here. We visit museums, cafes and do some shopping.
  Yesterday I was on a real London bus! It was exciting! I visit two or three places of interest every day.
  Say “Hello” to your pupils.
             Best wishes
                                                Your pupil Nick.
 T.:- Answer my questions:
         -Where is my pupil now?
- What is he visiting?
- Does he like London?
ІІІ. Заключна частина уроку.
1. Підведення підсумків уроку.
  T.:- Did you like our lesson? What did you like best? What was difficult for you? You worked well. Your marks are...
2. Домашнє завдання.
T.:- Your homework is to write a letter about places of interest of London. The lesson is over. Good-bye.









Комментариев нет:

Отправить комментарий